wat vinden jullie van mijn blog?

vrijdag 31 oktober 2014

DIY make up fixing spray voor make up

Vandaag heb ik een hele makkelijke  DIY voor jullie. Ik verbaasde me namelijk enorm over de prijzen die sommige merken durven vragen voor een fixing spray. Zeker wanneer je weet dat het hoofdbestanddeel van zo’n spray, water is! Daarom ging ik zelf aan de slag. Voor erg weinig geld maak je binnen de 5 minuten je eigen fixing spray. En ik beloof het: het werkt even goed!

Benodigdheden:
  • Rozenwater of gedemineraliseerd water
  • Glycerine
  • Een flesje met spraydop
  • Eventueel andere extracten (bijvoorbeeld: kamille, lavendel, komkommer)
/
Wanneer je de ingrediëntenlijst van zo’n fixing spray bekijkt, merk je meteen dat er eigenlijk niet veel meer in zit dat water en glycerine. Daarnaast zitten er vaak bewaarmiddelen en eventueel nog enkele andere  extracten in. Daarom is het net zo gemakkelijk om zo’n flesje zelf te maken.
Aan de slag dus. Zorg er eerst voor dat je flesje volledig schoon en droog is. Vul het nu voor 4/5 met rozenwater of gedemineraliseerd water. Rozenwater geeft nog een zoet geurtje aan je fixing spray en is ook goed voor de huid, maar het is maar wat je zelf het fijnst vindt. Dan giet je nog 1/5 glycerine bij het water in het flesje. Eigenlijk is je fixing spray nu al klaar!
/
Zelf koos ik er voor om nog een beetje lavendelextract toe te voegen. Lavendel werkt antibacterieel en zou op die manier puistjes tegen gaan. Ideaal dus voor de wat vettere huid.
Maar hoe gebruik je zo’n fixing spray nu? Eerst en vooral moet je telkens het flesje schudden voor gebruik. Wanneer je make-up goed op zijn plek zit, spray je even wat fixing spray over je gezicht (gewoon een lichte waas, niet dat je hele gezicht nat is). Nu zal je zien dat je make-up veel beter geblend is in je huid en dat je gezicht er net wat frisser en ‘dewy’ uit ziet, zonder vet te zijn. Hier boven zie je het resultaat op mijn gezicht.
/
Gebruik jij wel eens een fixing spray?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten